منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

درباره بلاگ
منتقم

**الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم**اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ**

آخرین نظرات
منظور از «مهدویت» چیست و از چه زمانی آغاز شده است؟مهدویت                          

اعتقاد به «مهدی موعود»  مسئله ای است که در تمام ادیان و مذاهب اسلامی اعم از کلیمیت، مسیحیت، مجوسیت، وثنیت، اسلام و ... مطرح بوده و هست. بدین معنی که در آخر الزمان مصلحی ظهور خواهد کرد و به جنایت ها و خیانت ها و تبعیض های بشر خاتمه خواهد داد.

آری اعتقاد به مهدی نه تنها یک باور اسلامی است بلکه عنوانی می باشد برای خواسته ها و آرزو های همه ی انسانهای دردمند و ستمدیده با کیش و مذاهب گوناگون و بازده الهام فطری مردم است و با همه اختلافاتی که در عقیده و مذهب دارند دریافته اند که برای انسانیت در روی زمین روز موعود و انسان موعودی خواهد بود که با ظهورش هدف نهایی ادیان الهی تحقق یافته و مسیر آن بدنبال رنجی بسیار همواری و استواری لازم را می یابد.

اگرچه غیراز قرآن مجید تمامی کتاب های آسمانی دیگر دستخوش تحریف شده اند اما با این وجود جملاتی از دستبرد دیگران مصون مانده است که در آنها از آمدن «مهدی موعود»  و مصلح جهانی گفتگو شده است و به صورت پیشگویی و مربوط به آینده است و مضامین آن در قرآن و روایات متواتر وارد شده است از جمله روایات متواتری که به ظهور «مهدی موعود» وعده داده حدیث معروف نبوی که فرمودند:« اگر از عمر دنیا یک روز بیش باقی نمانده باشد ، خداوند آن روز را طولانی کند تا مردی از امت و خاندان من که نامش نام من است ظاهر شود وزمین را از عدل و داد پر کند چنان که از ظلم و ستم پر شده باشد.»

                                                                    یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عج) –علیرضا رجالی تهرانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۶/۰۱
لام میم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی