منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

درباره بلاگ
منتقم

**الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم**اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ**

آخرین نظرات

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۹ ثبت شده است

۰۳ ارديبهشت ۸۹ ، ۱۶:۴۷

شهید مرتضی مطهری( معلم شهید)

شهید مرتضی مطهری

مطهری

خواب مادر

مادر استاد درباره عنایت الهی قبل از تولد او گفته است، «دو ماه قبل از تولد مرتضی شبی در خواب دیدم محفلی نورانی است و تمام زنان محل در مسجد اجتماع کرده‌اند، ناگاه بانویی محترم وارد شد و دو زن نیز همراه او بودند که بر اهل مجلس گلاب می‌پاشیندند، چون نوبت به من رسید،‌ به آنان فرمود:«سه بار گلاب بپاشید»،‌ از او دلیل آن را جویا شدم، با خوشرویی پاسخ دادند:«به خاطر آن جنینی که در رحم داری، چنین کاری لازم بود زیرا او آینده درخشان خواهد داشت و به جامعه اسلامی خدمات عظیم و گسترده‌ای خواهد کرد.»

زندگى نامه استاد شهید مرتضى مطهرى

ولادت  تحصیلات

 شهید مرتضى مطهرى در آستانه قرن چهاردهم هجرى شمسى, در سیزدهم بهمن ماه 1298 ه .ش,مطابق با سال 1338 ه .ق, در شهرستان[ (فریمان ](استان خراسان در یک خانواده اصیل و نجیب وروحانى دیده به جهان هستى گشود . پدرش عالم بزرگوار آیت الله شیخ محمد حسین مطهرى بودکه در تبلیغ دین مبین اسلام به حق آن چه در توان داشت , انجام داد .

 دروس ابتدایى را در مکتب و در نزد پدر بزرگوار خود آموخت , در[ (فریمان ](به مدرسه مى رفت و به آموختن علاقه وافرى داشت . به سال 1311 ه .ش, در حالى که بیش از 12 سال نداشت جهت فراگیرى علوم اسلامى عازم شهر مقدس مشهد شد, در طول اقامت پنج ساله در حوزه علمیه مشهد توانست منطق, فلسفه, حقوق اسلامى, ادبیات عرب و بخشى دیگر از علوم اسلامى را به خوبى فراگیرد ولى این همه نتوانست آن انسان تشنه درک حقایق و معارف را سیراب سازد .

 علاقه عجیبى به مساله فلسفه الهى و توجیه هستى و انسان و عرفان و توحید و جهان در اوایجاد شده بود و پیوسته در آرزوى رسیدن به قله هاى رفیع دانش و حکمت روز شمارى مى کرد . به همین مناسبت در سال 1315 ه .ش, براى تکمیل تحصیلات به قم هجرت نموده و با پیوستن به جمع طلاب حوزه علمیه قم این توفیق را یافت که از محضر اساتید و مراجع بزرگوار جهان تشیع بهره مند گردد .

 در آن زمان حوزه علمیه قم به وسیله علماى عالیقدرى چون آیت الله العظمى حائرى یزدى,آیت الله العظمى حجت و آیت الله العظمى صدر اداره مى شد ...

لام میم