منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

درباره بلاگ
منتقم

**الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم**اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ**

آخرین نظرات

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

mahdi jan

 

علوم و معارف دینی به سه حوزه معرفتی اعتقادات( اصول و فروع دین)، اخلاقیات( فضایل و رذایل اخلاقی) و احکام( شامل عبادات و معاملات) تقسیم می شود که این سه عرصه را فقه اکبر، فقه اوسط و فقه اصغر می نامند.

فاصله ی ما با مهدی موعود، بیش از هر چیز فاصله معرفتی، اخلاقی و معنوی است و برای نزدیکی به ساحت آن حضرت و وارد شدن در شمار مهدی یاوران بیش از هر چیز به ایجاد تناسب اخلاقی در وجود خود با آن یگانه ی اخلاق نیازمندیم.

همین انتظاری که ما امروز نسبت به مهدی موعود داری، یهودیان اطراف مدینه نسبت به حضرت خاتم داشتند، یهودیان براساس روح انتظاری که از تعالیم آسمانی حضرت موسی (ع) در تورات یافت کرده بودند، از سرزمین مقدس(فلسطین) به سوی مدینه هجرت کردند و در اطراف مدینه (خیبر، فدک و ..) سکنی گزیدند، تنها بدین امید که بتوانند پس از ظهور پیامبر موعود آخرالزمان از اولین بیعت کنندگانبا او و یاری دهندگان او باشند.

... اما آنگاه که پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نکردند، بلکه در مقابل رسالتش صف آرایی کردند و با تبدیل شدن به شدید ترین دشمنان اسلام از هر خدعه، خیانت و توطئه ای علیه اسلام و مسلمانان کوتاهی نکردند. آنها گمان می کردند که فاصله شان با پیامبر موعود، فاصله جغرافیایی . مکانی است، از این رو رنج سفر و مشقت های هجرت را از سرزمین خود به جان خریدند تا از یاری کنندگان او باشند، غافل از اینکه برای نزدیکی و یاری رساندن به پیامبر موعود باید فاصله های اخلاقی، معنوی ومعرفتی را در نوردید. یهودیان مدینه به دیگران همچون بی خبران و محرومان می نگریستند و شعار انتظار و آمادگی سر می دادند، اما خود از بیعت با پیامبر موعود و یاریش باز ماندند، چرا که اخلاقشان با اخلاق آن حضرت فرسنگ ها فاصله داشت. در مقابل سلمان فارسی ها و اویس قرنی ها که به ظاهر از دور افتادگان و بی خبران بودند، خود را رساندند وبیعت کردند وبر سر عهد و پیمان و یاری خود تا آخرین لحظه عمر ثابت قدم ماندند، چرا که فاصله معنوی . معرفتی را در نوردیده و به تناسباخلاقی با آن حضرت رسیده بودند.

آری یهودیان مدینه از «نزدیکان دور» بودند و اویس قرنی ها و سلمان ها از «دوران نزدیک»، آنان از «ریزش های» آستان نبوی بودند و اینانا از «رویش ها»، آنان «مدعیان دروغین انتظار» و اینان «رادمردان صادق بی ادعا».

رمز ریزش ها و رویش ها در آستان مهدوی نیز از این قرار است، چنانچه امام صادق (ع) می فرمایند: هنگامی که قائم (ع) قیام نماید، کسانی از امر ولایت خارج می شوند که همواره گمان  می رفت اهل یاری او باشند و کسانی به امر ولایتش وارد می شوند که در دین و آیین شبیه خورشید پرستان و ماه پرستان بوده اند.

برگرفته از کتاب خانواده و تربیت مهدوی

لام میم
۱۵ مرداد ۹۰ ، ۱۷:۰۰

بدحجابی و ماشین ژیان

بدحجابی و ماشین ژیان

یکی می گفت: مهم هدف انسان است و گرنه حجاب نقشی در زندگی ندارد.

دوستش پاسخ داد: باید برای رسیدن به هدف از وسیله مناسب استفاده کرد. اگر هدف جلوه گری و مشغول کردن فکر دیگران به خود و برهم زدن آسایش خانواده هاست، وسیله آن بدحجابی است.

ولی اگر هدف پیشرفت و زندگی آرام و احترام به حقوق دیگران است، وسیله آن پوشش می باشد.

چرا که در صورت بدحجابی تضمینی برای رسیدن به هیچ کدام از اهداف ذکر شده وجود ندارد. نمی شود برای رسیدن به فضا از ماشین ژیان استفاده کرد بلکه باید سوار بر سفینه فضایی شد. 

دل+عمل 

یکی می گفت: دلت پاک باشه، حجاب رو بی خیال.

دوستش پاسخ داد: پس برو مردم آزاری کن و بعد بگو دلم پاک بود، دروغ بگو و توجیح کن که دلم پاک بود.

آیا کسی این توجیح ها را از شما می پذیرد؟ عمل انسانی ناشی از عقیده ایست که در دل دارد. نمی شود کسی دلش پاک باشد و عملش ناپاک.

 دامن کوتاه به جای بمب

«میشل هوئلیک» نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ندارد، فقط با فاسد کردن آنها می توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسمانان دامن های کوتاه فرو بریزیم

خبر:نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا اعلام کرد: ترویج بی بندوباری و زندگی های مادی و جنسی عواملی هستند که پخش آنها از طریق برنامه های تلویزیونی ماهواره ای می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در حکومت ایران داشته باشد.

منبع: کتاب پرنیان

اینم سایت پرنیان

لام میم