منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

منتقم

آخرین امید، ای پناه شیعیان، العجل امام عشق، بیا صاحب الزمان عج

درباره بلاگ
منتقم

**الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم**اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ**

آخرین نظرات
۲۰ تیر ۸۸ ، ۱۶:۰۴

بهترین مخلوقات

بهترین مخلوقات

در کتاب ادریس[1] آمده: روزى حضرت ادریس پیامبر، به یاران خود رو کرد و گفت: روزى فرزندان آدم در محضر او پیرامون بهترین مخلوقات خدا به گفتگو پرداختند، بعضى گفتند: او پدر ما آدم - علیه السلام - است، چرا که خداوند او را با دست مرحمت خود آفرید، و روح منسوب به خود را در او دمید، و به فرمان او، فرشتگان به عنوان تجلیل از مقام آدم - علیه السلام -، او را سجده کردند، و آدم را معلم فرشتگان خواند، و او را خلیفه خود در زمین قرار داد، و اطاعت او را بر مردم واجب نمود.

جمعى گفتند: نه بلکه بهترین مخلوق خدا فرشتگانند که هرگز نافرمانى از خدا نمى‏کنند، و همواره در اطاعت خدا به سر مى‏برند، در حالى که حضرت آدم - علیه السلام - و همسرش بر اثر ترک اَوْلى از بهشت اخراج شدند، گر چه خداوند توبه آنها را پذیرفت و آنان را هدایت کرد، و به ایشان و فرزندان با ایمانشان وعده بهشت داد.

گروه سوم گفتند: بهترین خلق خدا جبرئیل است که در درگاه خدا امین وحى مى‏باشد. گروه دیگر سخن دیگر گفتند. گفتگو به درازا کشید تا این که حضرت آدم - علیه السلام - در آن مجلس حاضر شد و پس از اطلاع از ماجرا، چنین فرمود:

اى فرزندانم! آن طور که شما فکر مى‏کنید نادرست است. هنگامى که خداوند مرا آفرید و روحش را در من دمید، بلند شده و نشستم. همین طور که به عرش خدا مى‏نگریستم، ناگهان پنج نور بسیار درخشان را دیدم. غرق در پرتو انوار آنها شدم و از خداوند پرسیدم این پنج نور کیستند؟ خداوند فرمود: «این پنج نور، نورهاى اشرف مخلوقات، باب‏ها و واسطه‏هاى رحمت من هستند، اگر آنها نبودند تو و آسمان و زمین و بهشت و دوزخ و خورشید و ماه را نمى‏آفریدم.»

پرسیدم: خدایا نام اینها چیست؟ فرمود: به عرش بنگر. وقتى به عرش نگاه کردم، این نامها را مشاهده نمودم: «بارقلیطا، ایلیا، طیطه، شَبَر، شُبَیر» (که به زبان سریانى است، یعنى محمد، على، فاطمه، حسن و حسین - علیهم السلام -) بنابراین برترین مخلوقات این پنج تن هستند.[2]

[1] کتاب ادریس در سال 1895 میلادى در لندن به زبان سریانى چاپ شده است و روایت فوق در صفحه 514 و 515 آن آمده است.

[2] على و الحاکمون، تألیف استاد دکتر محمد صادقى، ص 53.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۲۰
لام میم

نظرات  (۵)

توجه! توجه!
چرا خرید با قیمتهای گزاف
فروشگا پرشاپ این بار با قیمتهای باور نکردنی
فروشگاه پرشاپ که به تازگی شروع به کار کرده در نظر دارد بهترین سریالهای دنیا را با کیفیت HD
با نازلترین قیمت در دسترس شما عزیزان قرار دهد هم اکنون دراین سایت بهترین سریال دنیا یعنی سریال لاست به فروش می رسد که با حمایت شما عزیزان دیگر سریالها از قبیل 24 و preason break و... و انواع نرم افزارها و گیم های جدید به فروش خواهد رسید سریال لاست که جالبترین سریال قرن 21 می باشد در 5 فصل تهیه شده است که هر فصل دارای 6 DVD با کیفیت HD میباشد که قابل پخش در پلیر های خانگی و کامپیوتر می باشد و قیمت هر فصل تنها 2800 تومان می باشد برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فروشگاه مراجعه فرمایید
www.pershop.tk
با سلام
ممنون و ادرکنا یا مهدی
۲۲ تیر ۸۸ ، ۰۰:۳۹ آفتاب مهربانی
سلام .
وبلاگ جالبی دارید . از مطلب زیبای بهترین مخلوقات بهره بردم . یه سری هم به وبلاگ من بزنید با مطالب : در کلاس درس مولا ، امام مهدی (علیه السلام) در انتظار شیعیان حقیقی امام علی (علیه السلام) ، معرفی کتاب و ... پذیرای قدمهای با محبت شما هستم .
به امید ظهور حضرت دوست
"اللهم عجل لولیک الفرج"
سائل درمانده ناامید نگردد
گر که بکوبد در سرای محمد(ص)
ای که ندای” اذان” رسید به گوشت
هان که به گوشت رسد ندای محمد(ص)
عی بزرگ مبعث بر شما مبارک
۲۹ تیر ۸۸ ، ۰۹:۰۱ بانوی چشم براه
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: "هرکس برادر دینی خود را با سخنی محبت آمیز گرامی دارد و دل پر اندوهش را آرامش بخشد ،تا زمانی که در این کار باشد همواره در زیر سایه رحمت واسعه پروردگار خواهد بود.
سلام
عید مبعث را به شما تبریک می گویم. خوشحال می شوم به من سربزنید .منتظر حظور سبزتان هستم.
الهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی